piątek, 26 lutego 2016

Prosty i szybki pomysł na obiad - Penne z kurczakiem i suszonymi pomidorami




Po raz pierwszy tego dania spróbowałam niecały rok temu w jednej z Iławskich restauracji. Tak mi zasmakowało, że postanowiłam sama odtworzyć przepis w domu. Od tej pory jest to ulubione danie mojego męża, które często gości na Naszym stole :)

Składniki: (na 4 osoby)
- 500 g makaronu penne lub innego
- 1 podwójna pierś z kurczaka
- słoik suszonych pomidorów
- 1 opakowanie serka mascarpone
- przyprawy (sól, pieprz, bazylia, oregano)

Przygotowanie:
Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Umytą i oczyszczoną pierś z kurczaka kroimy w drobną kostkę. Pokrojonego kurczaka wrzucamy do miseczki i zalewamy 3 łyżkami oleju lub oliwy z pomidorów suszonych, dodajemy łyżkę bazylii, łyżkę oregano, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, wszystko mieszamy i odstawiamy na godzinkę do lodówki. Po godzinie tak przygotowane mięso wrzucamy na rozgrzaną patelnię (nie musimy dodawać już więcej tłuszczu). Gdy kurczak jest już lekko podsmażony dodajemy do niego pokrojone suszone pomidory, wszystko mieszamy i dalej podsmażamy już na małym ogniu do czasu gdy kurczak zacznie się rumienić. Na koniec dodajemy serek mascarpone i mieszamy wszystko, aż serek się do końca rozpuści. Odcedzony makaron wrzucamy na patelnię i łączymy z sosem. (ja  makaron z sosem mieszam w dużej misce bo nie mieści mi się na patelni). SMACZNEGO :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz